Általános szerződési feltételek és GDPR

Általános tudnivalók Cégadatok, elérhetőségek

Név: GO-MO Légtechnika Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2225 Üllő, Pesti út 47-49.
Cégjegyzékszám: 13-09-207108
Nyilvántartó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám / Közösségi adószám: 28738701-2-13/ HU28738701
Számlavezető bank: Budapest Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 10103434-53710800-01005004
Email cím: info@gomo.hu
Telefonszám: +36 70 465 5456

1. A Vállalkozás adatai

Név: GO-MO Légtechnika Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2225 Üllő, Pesti út 47-49.
Cégjegyzékszám: 13-09-207108
Nyilvántartó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám / Közösségi adószám: 28738701-2-13/ HU28738701
Számlavezető bank: Budapest Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 10103434-53710800-01005004
Email cím: info@gomo.hu
Telefonszám: +36 70 465 5456

A Vállalkozás a www.gomokft.hu weboldalon keresztül légszűrő és -tisztító technikai berendezéseket értékesít, valamint a forgalmazott termékek szerelési, karbantartási szolgáltatását nyújtja.

A Vállalkozás a rendelés időpontjában érvényes árat a termékek mellett tünteti fel. Az árak nettó árak magyar forintban kifejezve és az általános forgalmi adót tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot a termékek megjelenése és árazása tekintetében történt hibajavítására. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt a helyes adatokról. A hiba javítását követően a vevő megerősítheti a megrendelést vagy megrendelésétől költség nélkül elállhat.

A vevők a weboldalon feltüntetett termékekkel kapcsolatban a www.gomokft.hu weboldalon található kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül, az info@gomo.hu email címen és a +36 70 465 5456 telefonszámon érdeklődhetnek. A Vállalkozás minden megkeresésre a lehető legrövidebb időn belüli válaszol. A vevők megrendeléseiket írásban adhatják le a www.gomokft.hu weboldalon található kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül vagy az info@gomo.hu email címen.

A kapcsolatfelvételi űrlap használata és a megrendelések rögzítése során a vevők az alábbi adataikat kötelesek megadni:

  • Számlázási és szállítási név
  • Számlázási és szállítási cím
  • Telefonszám
  • Email cím
  • Adószám (ha van a vevőnek)

Az írásban leadott megrendelés a vevő részéről vételi ajánlatnak minősül, amihez a vevő kötve van. A Vállalkozás az írásban leadott megrendelést ellenőrzi és írásban, email útján 2 munkanapon belül visszaigazolja. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy bármilyen megrendelést indokolás nélkül visszautasítson. A Vállalkozás írásbeli visszaigazolása hiányában a felek között nem jön létre szerződés, a Vállalkozás semmilyen teljesítésre nem köteles.

A Vállalkozó visszaigazolása tartalmazza a megrendelt termékek tételes felsorolását, azok vételárát, a fizetés módját és határidejét, a termékek átvételének módját és határidejét, a szállítási költséget. Amennyiben a vevő a Vállalkozás visszaigazolásával szemben 48 órán belül nem emel kifogást, úgy a felek közötti szerződés a Vállalkozás visszaigazolásával egyező tartalommal létrejön, és a felek ahhoz kötve vannak. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, azt a Vállalkozás nem iktatja, utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető.

A visszaigazolt megrendelés tartalmazza a szállítási határidőt és a termékek átvételének módját. A termékek átvételére futárszolgálat útján vagy a Vállalkozás 2225 Üllő, Pesti út 47-49. címen található irodájában van lehetőség. A Vállalkozás üzlethelyiséget nem tart fenn, az irodában árukészletet nem tart, vásárlásra nincs lehetőség, kizárólag a megrendelt termékek átvételére. A megrendelés visszaigazolásában rögzített szállítási határidő (mind házhozszállítás, mind személyes átvétel esetén) a Vállalkozástól független okokból változhat, szállítási késedelem állhat be. A Vállalkozás kifejezetten kizárja a felelősségét a szállítási késedelemért, az abból eredő esetleges hátrányokért. Amennyiben a visszaigazolt megrendelésben rögzített határidő elteltét követő 15 napon belül sem történik meg a termékek leszállítása (a vevő címére vagy átvételre a Vállalkozás irodájába), úgy a vevő jogosult írásbeli nyilatkozattal a megrendeléstől elállni, mely esetben a vevőt fizetési kötelezettség nem terheli. Elállási nyilatkozat hiányában a vevő a késedelmesen szállított terméket is köteles átvenni.

A termékek átvételénél a vevő köteles a csomagok sértetlenségét és számát ellenőrizni, és a tapasztalt hiányosságot az átvételi jegyzőkönyvben feltüntetni. – az átvételt követően a vevő nem hivatkozhat a csomagok sérülésére vagy hiányzó csomagra.

A Vállalkozás a termékek megfelelőségéért a jogszabályokban előírt szavatosságot és jótállást vállalja.

4.1. Kellékszavatosság
A Vállalkozás kellékszavatossággal tartozik hibás teljesítés esetén. A Vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak– másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a vevőnek okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélvenem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

A vevő a hibát a felfedezése után késedelem nélkül köteles a Vállalkozással közölni.A közlés késedelméből eredő kárért a vevő a felelős.

A kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított 1 év alatt évül el – fogyasztóval kötött szerződés esetén 2 év alatt. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozást terhelik.

Fogyasztóval kötött szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E vélelem hiányában a hibás teljesítés bizonyítása a vevőt terheli.

4.2. Termékszavatossági
A Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog hibája esetén a fogyasztó követelheti a Vállalkozástól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Vállalkozás által történt értékesítésekor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Vállalkozás által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A hibás teljesítés bizonyítása a vevőt terheli.

Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A Vállalkozást a termékszavatosság az értékesítéstől számított 2 évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozással közölni.

A Vállalkozás kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

4.3. Jótállás
A Vállalkozás a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján kötelező jótállással tartozik a fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott új tartós fogyasztási cikkre.

A jótállás időtartama egy év. E határidő elteltejogvesztéssel jár.A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A Vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők.

A Vállalkozás mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, így például ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés okozta – kivéve ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végezte;
  • nem rendeltetésszerű használat okozta;
  • helytelen tárolás, kezelés, rongálás okozta;
  • emeli kár, természeti csapás okozta.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

4.4. Garanciális jogok érvényesítése
A vevő hibás teljesítés esetén a kellékszavatossági, a termékszavatossági vagy a jótállási jogait érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt egyszerre csak az egyik jogának érvényesítését kezdeményezheti.

A hibás teljesítés miatti igényt a vevő írásban köteles jelezni a Vállalkozás felé, aki annak kivizsgálását 2 munkanapon belül megkezdi.

A Vállalkozás nyomatékosan felhívja a vevők figyelmét, hogy kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási igények érvényesítése esetén a vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elektromos termékek üzembehelyezését a megfelelő képzettséggel rendelkező minősített villamos szakember végezheti, aki az országosan érvényes és a helyi áramszolgáltató kiegészítő előírásait pontosan ismeri és gondosan betartja. A vevőt terheli továbbá annak bizonyítása is, hogy az elektromos termékek évente 2 alkalommal a megfelelő képzettséggel rendelkező minősített szakember által jegyzőkönyvvel igazoltan szakszerű karbantartásra kerültek. A Vállalkozás a szakszerű beüzemelés vagy karbantartás hiányára nem hivatkozhat, ha a termék beüzemelését vagy karbantartását a Vállalkozás vagy annak megbízottja végezte.

A fogyasztónak minősülő vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján az elektronikusan megkötött szerződéstől a rendeletben meghatározott feltételek szerint elállhat.

A fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

A fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A fogyasztót nem illeti meg elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, úgy erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát köteles eljuttatni a Vállalkozás részére (postán vagy emailben) az 1. pontban megjelölt címek egyikére.A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát e rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztó a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad.

5.1. Az elállás joghatásai
Ha a fogyasztó eláll a megrendelt termékekre vonatkozó szerződéstől, akkor a Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a Vállalkozás által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott). A Vállalkozás a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag azonban a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Amennyiben a fogyasztó a terméket már átvette, úgy köteles a Vállalkozás részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a 2225 Üllő, Pesti út 47-49címre. A határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztó viseli. A Vállalkozás a terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza.

A Vállalkozás jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a terméket vissza nem kapta, vagy a fogyasztó annak visszaküldését nem igazolta – amelyik előbb bekövetkezik.

A vevőa megrendelt termékekkel, illetve a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő a Vállalkozásnál a Vállalkozás 1. pontban megjelölt elérhetőségein.

(i) Szóbeli panasz

A Vállalkozás a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben a Vállalkozásnak nincs lehetősége arra, hogy a szóbeli panaszt azonnal kivizsgálja és orvosolja, akkor jegyzőkönyvet vesz fel és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

A Vállalkozás irodahelyiségében felvett szóbeli panasz esetén a Vállalkozás a jegyzőkönyv egy példányát helyben átadja a vevőnek. A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vállalkozás a jegyzőkönyv másolati példányát a vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

(ii) Írásbeli panasz

A Vállalkozás – az azonnal orvoslásra nem került panaszt – egyedi azonosítóval látja el a panasz azonosíthatósága érdekében.

A Vállalkozás a panaszt haladéktalanul, de legfeljebb 15 napon belül kivizsgálja. A Vállalkozás a panasz kivizsgálásának eredményét írásban közli a vevővel a panasz megtételét követő legfeljebb 30 napon belül. A 30 napos határidőt a Vállalkozás megtartottnak tekinti, amennyiben az írásbeli válasz megküldése a panasz megtételétől számított 30. napon megtörténik.

Amennyiben a vevőpanasza elutasításra kerül, a Vállalkozás az elutasítás indokáról tájékoztatja a vevőt.

6.1. Bírósági eljárás kezdeményezése
Amennyiben a Vállalkozás és a vevő között létrejött szerződésből vagy azzal kapcsolatban vita merül fel és a felek a vitát a felmerülésétől számított 30 napon belül nem tudják barátságos úton megoldani, akkor a jogvita rendezésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult.

6.2. A fogyasztókat megillető további vitarendezési lehetőségek
(i) Panasztételi lehetőség a fogyasztóvédelmi hatóságnál

A fogyasztó a panaszaival elsősorban a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatal elérhetősége a jarasinfo.gov.hu alatt található.

(ii) Békéltető testülethez fordulás lehetősége

A fogyasztó jogosult a Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni:

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.81
Telefonszám: +36 1 792 7881
Email cím: pmbekelteto@pmkik.hu

A Vállalkozás nem tartozik magatartási kódex hatálya alá.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre a magyar jogszabályok irányadók.

A GO-MO KFT. sütiket használ a weboldal működtetése érdekében. Ha le szeretnéd tiltani az összes sütit, válaszd a ’Sütik testreszabása’ lehetőséget. Részletes sütitájékoztató

Sütik testreszabása